Vasas Erika (HU): ONlife / Kim Won (KR): Something Unfaded
A XI. Nemzetközi Monotánc Fesztivál keretében
Vasas Erika: ONlife (40')
Az aktuális, és folyton változó trendek és divathullámok impulzív mintákat kínálnak fogyasztóinak, akikben kialakul a vágy szaporán lekövetni, leutánozni azokat. Ezek lekövetése azonban komoly kihívást jelenthet azok számára, akik lépést akarnak tartani.
A sikeresség, a különlegesség, a társadalom által elismert érdemek elérése érdekében hamar vonzóvá válnak bizonyos viselkedésformák, öltözködési stílusok, kifejezési módok, melyek megmutatkozásának tere egyre inkább a virtuális világ.
A velünk történő események publikálása társadalmi igénnyé változott, melynek talán a legnagyobb csapdája a valóság különféle módokon történő korrigálása. Tökéletesre állított fények, remek összhatás, makulátlan környezet, beállított pozíciók, és irigylésre méltó, mindig egységes és kiegyensúlyozott kedélyállapot.
Egyre nagyobb szakadék teremtődik e kitalált, steril világ és a realitás között, ahol evidencia, hogy az emberek nem hibátlanok, életükben magasságok és mélységek követik egymást. Ennek a természetes amplitúdónak eltagadása alapjaiban mond ellent a valóságban működő emberi lét dinamikáinak, és ezért egyre növekvő erőfeszítést igényel ennek elrejtése a virtuális térben.
Főszereplőnk a saját maga által kreált, fiktív virtuális világ és a szépítetlen realitás között ingázik, majd idővel egyre elhatalmasodni látszik életében a hamis profil, mellyel történő azonosulása felveti a kérdést, hogy miként őrzi meg valódi énjének, személyiségének szuverenitását?
A perfekció szüntelen hajszolása közben azon kapja magát, hogy online avatárja saját életre kel, mely felett már nincs kontrollja. A realitás fakósága, tökéletlensége egyre terhelőbbé válik számára, a kontraszt egyre több belső konfliktust generál önmagában, amely elkerülhetetlenné teszi a szembenézést a valósággal.
Táncművész: Sinka Lídia
Technikus: Selmeczi Mercédesz
Fény: Selmeczi Mercédesz
Hang: Mádi László
Zeneszerző: madla
Koreográfus: Vasas Erika
Figyelmeztetés: az előadásban stroboszkópot használunk, az előadás megtekintését kisgyermekek, várandósok, epilepsziások és pacemakerrel élők számára nem javasoljuk.
Felhívjuk nézőink figyelmét, hogy az előadásban használt erős fényhatások az arra érzékeny nézőink számára ártalmasak lehetnek.
Vasas Erika elismert és aktív tagja a hazai, illetve nemzetközi táncéletnek. Több, mint tíz éve tevékenykedik táncművészként, próbavezetőként és koreográfus-asszisztensként a FrenÁK Társulatban. Tanulmányait a Pécsi Művészeti Szakközépiskolában és a Magyar Táncművészeti Egyetemen végezte, ahol kiváló mesterektől tanulhatott klasszikus balettet, kortárs táncot és színészmesterséget. Pályakezdőként Földi Béla támogatásával a Budapest Táncszínháznál töltötte szakmai gyakorlatát. 2014-ben került kapcsolatba a cirkuszművészet világával a Recirquel Újcirkusz Társulat jóvoltából. A társulat vendégművészeként láthattuk komika szerepben és légi karikán. Önálló alkotói munkája a VASAS MŰVEK nevet viseli, mely az NKA Imre Zoltán Programjának támogatásával bemutatott EXIsT című előadással debütált a Nemzeti Táncszínház színpadán 2020-ban.
Our rapidly changing world dictates a fast pace of sensory richness, which can pose a serious challenge for those who wish to keep up. Current and constantly shifting trends and fashion waves offer impulsive patterns to consumers who develop a desire to quickly follow and mimic them. In order to achieve success, uniqueness, and socially recognized merits, certain routines, behaviors, dressing styles, and modes of expression quickly become attractive, their conquest increasingly pointing towards the virtual world.
The sharing and publishing of events happening around us have transformed into a societal demand and trend. Perhaps the biggest pitfall of this is the distortion of content and the various ways in which reality is corrected. Perfectly arranged lights, excellent overall effects, immaculate environments, set positions, and an enviable, never fluctuating, always consistent and balanced state of mind.
The sharing and publication of events happening around us have transformed into a societal demand and trend, the perhaps greatest pitfall of which is the distortion of content and the various ways reality is corrected. Perfectly arranged lights, excellent overall effects, immaculate environments, set positions, and an enviable, never fluctuating, always consistent and balanced state of mind.
An increasing gap is forming between this imagined, sterile world and reality, where it is evident that people are not flawless, and highs and lows follow each other in their lives. Denying this natural amplitude fundamentally contradicts the dynamics of human existence in reality, requiring increasing efforts to hide it in the virtual space.
Our protagonist oscillates between the self-created, fictional virtual world and unfiltered reality. Over time, the false profile seems to overpower their life, raising the question of how they preserve the sovereignty of their true self and personality while identifying with the fabricated avatar. In the relentless pursuit of perfection, they find that their online avatar comes to life, beyond their control and direction. The fading reality and imperfections become increasingly burdensome, generating internal conflicts that make facing reality inevitable.
Presented by: Lídia Sinka
Lighting: Mercédesz Selmeczi
Music: madla
Choreographer: Erika Vasas
Erika Vasas is a recognized and active member of the domestic and international dance scene. She has been active as a dancer, rehearsal director, and choreographer’s assistant at FrenÁK Company for over ten years. She completed her studies at the Pécs Artistic High School and the Hungarian Dance Academy, where she learned classical ballet, contemporary dance, and acting from excellent mentors. As a newcomer, with the support of Béla Földi, she spent her professional internship at the Budapest Dance Theatre. In 2014, she became involved in the world of circus arts through the Recirquel New Circus Company. As a guest artist, she could be seen in comical roles and on the aerial hoop. Her independent creative work carries the name VASAS MŰVEK, debuting at the National Dance Theatre stage in 2020 with the performance titled „EXIsT,” supported by the Imre Zoltán Program of the Hungarian National Cultural Fund.
Kim Won: Something Unfaded (25')
A Something Unfaded című alkotás feltárja az állandóságban rejlő értékeket, és kutatja azon lehetőségeit, amelyek nem zárhatóak be a fizikai test korlátai közé.
A Something Unfaded című előadást a Monotanz Seoul keretein belül mutatták be 2023-ban, a Korea Dance Abroad-dal együttműködésben.
Koreográfia és tánc: Won Kim
Az emberi test „szabad és tiszta” mozdulatai alapján Kim Won neve egyet jelent a tánccal, melynek jellemzői a totális testkontroll és a tiszta üzenet. Kim Won táncos múltja mellett hosszú ideje professzorként oktatja ezt a mozgásformát.
This work, Something Unfaded, explores the value and possibility of permanence that cannot be locked in the limitation of the body.
This work Something Unfaded has been presented in 2023 Monotanz Seoul in collaboration with Korea Dance Abroad.
Choreography and dance: Won Kim
Based on the „free and pure” movement of the human body, Kim Won is evaluated as a dance with clear body control and message. In addition, Kim Won has been an educator (professor) as well as a dancer for a long time.