Menü Bezárás

Fázisok – a KET táncos-alkotóinak új bemutatkozása

A Közép-Európa Táncszínház Fázisok sorozatának legújabb produkciói „Függés” és „Polaritásaim” címmel kerülnek bemutatásra szeptember 27-én, szombaton a Bethlen Téri Színházban.

A sorozat fázisonként nyújt betekintést a társulat új, kísérletező műhelymunkáiba; ezúttal Palcsó Nóra és Frigy Ádám táncművészek mutatkoznak be alkotóként.

A készülő produkciókról így nyilatkoztak a bemutató előtti napokban:

Palcsó Nóra: „Táncosként egy más helyzetben is szerettem volna megmérettetni magam, erre kínált lehetőséget a 2013-ban indult Fázisok sorozat. Egy meghatározó filmélményem szolgál a most készülő koreográfia alapjául. A darab három szereplőre épül, az egyiket én alakítom. Az izgat, hogyan lehet egy témát három személyiségre felépíteni, és hogyan alakul a produkció. Nagyon remélem, hogy kiderül, időtálló darabot hozunk létre, aminek lesz majd folytatása.

Minden alkotó másból indul ki; van, akit egy gondolat inspirál, és abból jönnek a mozdulatok, és van, akit a zene. Engem egy film gondolkodtatott el, ez a darab keletkezésének kiinduló pontja, a zenék csak utána jöttek. De a mozdulatok létrehozásában leginkább a zene inspirál.”

Frigy Ádám Mádi Lászlóval közösen hozza létre új produkcióját.

Frigy Ádám: „Ez egy kísérlet saját magam számára. Feltettem egy lécet, amit szeretnék átugrani. Sokakkal dolgoztam már együtt, akik szintén feltették a lécet, vagy megugrották, és sikeres produkciókat hoztak létre, vagy nem. Ez egy igazi kihívás, hiszen kíváncsi vagyok arra, hogy nekem sikerül-e. Nem feltétlen az a lényeg, hogy megugorjam – bár maximalistaként nekem nagyon fontos ez -, hanem az az út, amíg nekifutok, az a leglényegesebb.
A kettősség, amiben bolyongok, az ellentétes pontok közötti ingázás foglalkoztat. Ez egy olyan alkotó munka, amit Mádi Lászlóval közösen csinálunk; a produkció ugyanannyira az övé, mint az enyém. Szerettem volna kipróbálni, hogy azok a vizuális képek, amik a fejemben vannak, formába önthetők-e a tánc nyelvén. A darab alfája és omegája egy szobor, egy”test-tér” installáció, egy emberi torzó, ami nagyon nagy hatással volt rám, és sok mindent elindított bennem.
Az én kérdésem a kettősség; végpontok közötti kapcsolataim és a nem eldöntött kérdéseim. Ezek hozták azt a miliőt, azt az enteriőrt, amit én elképzeltem, és az enteriőr maga hozta a mozgás minőségét. A mozgásanyag a harcművészetre hasonlít, hiszen ott dinamikus és kecses mozgások is megtalálhatók. A díszlet minimalista; egy hagyományos, japán küzdőteret vagy egy lakást is szimbolizál, rizspapír háttérrel és fehér padlóval.”

Az interjúkat Fejes Imre készítette.

Kapcsolódó bejegyzések